Saturday, August 1, 2009

Wanita dan fitrahnya

Apabila hati terikat dengan Allah, kembalilah wanita dengan asal fitrah kejadiannya, menyejukkan hati dan menjadi perhiasan kepada dunia .



Si gadis dengan sifat sopan dan malu, menjadi anak yang taat kepada ibu bapa.

Si isteri hanya menyerahkan kasih sayang, kesetiaan dan ketaatan hanya untuk suami, kerana Allah.

Si ibu dengan sarat rasa keibuan mendidik anak-anak menjadi pembela agama apabila melihat kasih sayang Allah yang menciptakan anak yang dilahirkan ibarat sehelai kain putih.

Wanita dijadikan dengan fitrah suci penuh kemuliaan. Allah ciptakan wanita dengan sekeping hati yg sarat dengan kelembutan, sarat dengan kasih sayang, sarat dengan belas ihsan.Disebalik kelembutan hati seorang wanita, Allah kurniakan ketabahan dan kecekalan hati.Apabila sfat-sifat mulia ini disuburkan semakin hampirlah wanita itu dengan Allah, semakin mudahlah doanya diperkenankan Allah..InsyaAllah.

Allah ciptakan wanita itu dengan air mata agar dapat memberi ketenangan kepadanya. Duhai wanita, gunalah air mata itu untuk menangisi dosa-dosa, kerana ia lebih banyak manfaatnya..

Allah juga menciptakan fitrah wanita itu dengan sifat malu, lemah dan ketakutan. Apabila sifat ini dibentuk jadilah ia wanita yang penuh ketaatan dan kesetiaan.

Ayuh wanita, kembalilah hayati fitrah kejadian kita yang suci agar dapat menundukkan nafsu yang sembilan....InsyaAllah

p/s:wanita adalah fitnah, dan diakhir zaman ini semakin hebat fitnah dunia. Sesebuah negara itu hancur apabila rosak wanita-wanitanya...lantaran itu setiap diri wanita itu bertanggungjawab keatas negaranya...mari kita sama2 renung2kan,InsyaAllah

1 comment: